Posted by : MUZIKA OKUPLJA 24 децембар 2017



LAČNI FRANZ, 22.12.2017., BEOGRAD, DOM OMLADINE

Slovenački bend Lačni Franz je je ove godine rešio da nam ulepša predpraznične dane svojim gostovanjem u Domu omladine. Ovaj put nismo morali da čekamo devet godina između dva gostovanja, a i oni su u istom sastavu kao pre tri godine. Set lista je sadržala mešavinu  starih hitova i novih pesama. Imali smo prilike da čujemo Svako dobro, Daj pusu, Ja vraćam sunce u svoj dan, ali i Naj ti poljub nariše ustnice,Na svoji strani, Čakaj me, Ne mi dihat, Zarjavele trobente, Zadnja večerja, i legendarnu Praslovan.




Momci u bendu odlično prate Zorana Predina, a i dalje zvuče žestoko, rokerski i pre svega savršeno uvežbano. Ali, kao i posle koncerta u Mixeru, ostaje i dalje utisak da u toj odličnoj svirci nedostaje onaj stari dodir nekadašnjih članova i ono savršenstvo muziciranja koje ih je odvajalo od svih drugih bendova ex-YU scene i po čemu su se izdvajali u ono vreme. Taj zvuk živih nastupa je bio obeležje Lačnog Franza koje je zadalo zadatak i postavilo nedostižan nivo za sve ostale bendove onog vremena. 
 



Za razliku od tih vremena, kada smo se svi gurali u sali SKC-a kako bismo uživali u svirci i pesmama, sinoć je primetno bilo koliko je tehnologija uzela stvari u svoje ruke jer je u prvim redovima bilo mnogo važnije napraviti dobar selfi sa bendom u pozadini i postavljati slike na društvene mreže, jer je većina u novom vremenu postala opterećena time da pokaže kako se dobro provodi umesto da se stvarno dobro provodi i učestvuje u koncertu. 

Dobar deo publike, čini mi se, čini ista ona publika iz 80-ih, samo vidno starija za koju deceniju, a na mesto onih koji nisu mogli biti pristuni, tek po koje mesto popunile su mlađe generacije, neke su čak i roditelji doveli. Uglavnom, publika je ostala u istom broju već decenijama, ali u ovoj zemlji i to smatram uspehom. I baš zato što je to većinski publika koja je pesme Lačnog Franza zavolela i naučila na slovenačkom, smeta mi što su pojedini stari hitovi prepevani na srpsko-hrvatski (ili kako god bi danas nazvali taj zajednički jezik), baš u verziji kako smo čuli Na svoji strani, Čakaj me, Zadnja večerja. 




Mislim da je to greška, jer je dobar deo publike zbunjen, pa peva pesme u originalu, na slovenačkom, dok Zoran peva neke druge reči, pa ne možemo baš učestvovati u pesmi, jer se više borimo sa tekstom pesama. Takođe ne sviđa mi se promena ritma u pesmi Praslovan, naročito u refrenu koji je ubrzan. Zapravo, prošli put u Mixeru mi je nedostajala harmonika, ali sad sam zaključila da bi to moglo sve dobro da se izvede i na klavijaturama da ritam nije ubrzan, jer je odjednom to za mene postala neka nova pesma, a emocije koje inače nosi Praslovan time su se izgubile. Baš i jeste suština u celoj pesmi njen originalni ritam, pa uz to i harmonika. Volela bih da ovoj pesmi vrate originalnu notu.





Da ne ispadne da iznosim samo primedbe, daleko je od toga, ali nikako ne mogu da iz sećanja istrgnem nekadašnji zvuk benda, mada sam svesna da je  ovo  neka nova priča, ali uvek me vuče na ono staro. I uvek uz setu prizivam u svojim sećanjima koncert iz SKC-a iz 2005.godine (kao i sve one koje sam odgledala tokom 80-ih) i sa tugom pomislim za koliko divnih svirki smo ostali uskraćeni tokom turobnih godina raspada SFRJ. I zato što mi je to pitanje često u pameti, zato se svaki put iz sveg srca zahvalim Zoranu Predinu kad vidim da i dalje radi, svira, stvara neke  nove pesme. I zato ću uvek biti na svakom koncertu Lačnog Franza, i ma koliko malih primedbi imala, uvek ću biti neizmerno srećna što imam priliku da ih opet slušam uživo i uživam.

Ivana Ranković

{ 1 коментара... read them below or add one }

- Copyright © MUZIKA OKUPLJA - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -