Posted by : MUZIKA OKUPLJA 23 април 2017



DEPECHE MODE,  album Spirit (2017)

Sredinom marta Depeche mode su me obradovali novim studijskim albumom, 14-im po redu, pod nazivom Spirit. Na ovaj album smo čekali četiri godine, a o veličini benda je izlišno pričati jer su karte za turneju Global Spirit Tour  prodate mesecima unapred iako se od tog trenutka na objavljivanje albuma čekalo još par meseci, pa samo ovaj podatak  dovoljno govori o njima i njihovom značaju u muzičkom svetu. Depeche mode su bend koji se dosta menjao kroz svoju karijeru i dobro su nosili te promene, a istovremeno su uspevali da ostanu verni svom karakterističnom i prepoznatljivom zvuku.

                                                                                   foto: Wikipedia

 Na prvo slušanje albuma Spirit stekla sam utisak da je ovaj album nekako nastavak prethodnog (Delta Machine), uglavnom usporenog ritma, mračno-depresivnih boja,  možda i za nijansu mračnije nego što smo na to od njih navikli, pa mi se učinilo i pomalo dosadnim taj nedostatak dinamike. Međutim, ovaj album zaista mora vrlo pažljivo da se sluša i zahteva ozbiljno udubljivanje u tekstove. Prvi utisak me prevario, jer je ovo album koji u više pesama nosi i političke poruke, što njima nije svojstveno, kao i kritike društvu, očigledno nastale globalnim promenama, pa su i poruke globalne i odnose se na sve slušaoce širom sveta, a upućene su i mlađim generacijama. Glavne pojave na koje se ukazuje odnose se na dezinformacije, pogrešne lidere, neobrazovane čitače, apatije oklevanja, uz poziv na buđenje…Muzički posmatrano glavna karakteristika je tehno linija klavijatura i bluzerska gitara, kao njihov zaštitni znak iz devedesetih, kao na albumu Violator.

Pesma koja otvara album, Going Backwards se polako razvija uz teške bas deonice i nervoznu melodiju koja se ponavlja, uz glavnu poruku u refrenu Because there's nothing inside,We feel nothing inside. Prvi singl koji je izdat kao najava albuma je pesma Where’s the revolution u stvari je odgovor na današnje naslovnice i glavne vesti. Po tekstu i porukama podseća me na Policy of truth, dok je Policy nosila poruku za to vreme i tadašnje generacije koje su odrastale, Where’s the revolution nosi poruku za nove generacije koje odrastaju u današnje vreme, uz najbolju deonicu u pesmi i glavnu poruku The train is coming…get on board! Sa ovom pesmom su ujedno dokazali  da su i dalje u stanju da naprave stadionski hit, pa ne čudi što je baš ova pesma izabrana da bude prvi singl.

You move je pesma koju su partnerski napisali dvojac Gore-Gahan i koja mi je privukla pažnju već na prvo slušanje jer zvuči pomalo konfuzno, uz dosta promena melodija uz izvorni zvuk klavijatura koji se pojavljuje u deonicama, ali bas linije joj daju određenu dubinu i time pravu mračnu stranu kakvu samo Depeche mode umeju da naprave. Dugo sam se dvoumila da li mi je ovo i najbolja pesma sa albuma ili je to ipak So much love? Ovo je još jedna klasična DM pesma, bržeg ritma i po načinu gradjenja i brzini ritma najviše me podseća na njihov hit I feel loved. Čini mi se da može doći iz bilo kog vremena te isto tako može i pripadati bilo kom vremenu. Možda zbog te svoje vremenske univerzalnosti i klasičnog DM zvuka ipak mi se čini kao najbolja na albumu. Izdvojila bih i još No more(This is the last time) koja ima najviše primesa klasične pop pesme iz osamdesetih, odradjene u njihovom stilu, sa zrelošću u zvuku koju su dobili tokom decenija rada i postojanja na muzičkoj sceni.

Iako mi se iz prve učinilo da je ovo album koji će poslužiti samo radi pokretanja još jedne turneje, ipak je Spirit mnogo više od toga. 

Ivana Ranković

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © MUZIKA OKUPLJA - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -