Posted by : MUZIKA OKUPLJA 23 новембар 2015



WHITESNAKE, 22.11.2015., BEOGRAD, hala Pionir

Whitesnake ponovo u Beogradu. Veoma mi je drago da ima bendova koji su postali česti gosti, volela bih da ih je još više i da mnoge druge bendove mogu da gledam više puta kao Whitesnake.



Ovaj put Whitesnake nastupa u okviru turneje Purple tour, koja promoviše njihov novi album The Purple Album, sa pesmama koje je Coverdale pevao sa bendom od 1973. do 1976. godine.



Srećom da nas je bend Whitesnake dovoljno puta posetio i to u različitim prostorima pa možemo znati kako oni zapravo zvuče uživo, pošto smo imali i te prilike da čujemo kako ne treba da zvuče (kao što je ostalo i večito pitanje kako REM zaista zvuče nakon koncerta na Sajmu koji je takođe “ubica zvuka”, o čemu sam ranije pisala). Čini mi se da ovog puta Whitesnake nisu uzrok lošeg zvuka, već prostor hale Pionir.



Za razliku od njihovog nastupa u Kombank areni 2011. god., zajedno sa bendom Judas Priest, prisustvovala sam najgorem mogućem zvuku koji sam imala priliku da čujem (poredeći razne druge koncerte održane) u Areni. Za tu priliku mislim da je greška bila do Whitesnake, s obzirom da su Judas Priest zvučali značajno bolje, a i moglo se napraviti dobro poređenje s obzirom da su nastupali odmah nakon Whitesnake. Problem je bio u konstantnom zvuku krčanja, vrlo nejasnih tonova, teško razaznajući instrumente, što je ostavljalo utisak opšte buke a tek pomalo ikakve melodije u pesmama. Na žalost, taj koncert mi je ostao u sećanju po tome, čak mi je i Coverdale tada delovao nekako bezvoljno, kao da je sve odradio bez mnogo volje i energije. Za razliku od njih JP su delovali mnogo energičnije, poletnije, uz mnogo bolji zvuk. Srećna okolnost je da znam kako su Whitesnake zvučali na koncertu na Tašu 2006.god,  pa to nije bio prvi susret sa njima, inače bih ovim nastupom bila mnogo razočarana.



Pribojavala sam se da će nastup u hali Pionir biti problematičan što se zvuka tiče, jer taj prostor treba zabraniti za bilo kakva muzička dešavanja. Od ranije mi je poznato da  hala Pionir vrlo neakustična i da se zvuk odbija i vraća što proizvodi samo opštu buku. Na žalost tako je i sinoć bilo, pa je sastav Dead Daisies koji je nastupao kao predgrupa zvučao  loše, te se zvuk malo popravio izlaskom Whitesnake na scenu. Suština je da su tonovi jako loše definisani, te se prepoznatljivost pesme naslućuje po tekstu i solažama na gitarama, a najjasniji i najčistiji zvuk je bio na laganijim pesmama (Ain’t no love…, Soldier of fortune, Is this love). Dobro zagrevanje je odradila predgrupa koja je u svojoj verziji odsvirala pesmu Hush. Publika je bila odlična i veoma raspoložena da peva od prve pesme,a za otvaranje koncerta izabrana je pesma Burn, no to je u pozadini činilo nastajanje jednog bezličnog i konstantnog “vau vau bau bau” zvuka koji poklapa i publiku i bend i prerasta u nedefinisanu buku. Utisak je da se bend mnogo više trudio i delovao posvećenije samoj svirci i publici nego u Areni, ovaj put za loš zvuk ne bih mogla da ih okrivim, mislim da je krivica u  pogrešnom odabiru prostora, ili je to samo tako zvučalo na tribinama?!

video burn 





 video aint no love in a hart of the city

David Coverdale se trudio i da komunicira sa publikom, pa je kao najavu pred You keep on moving pričao o nastupu pre 40 godina i pesmu posvetio preminulom članu Deep Purple-a i Whitesnake-a, Jon-u Lord-u. Pre toga je Coverdale zamolio da mu se dobaci transparent iz publike na kojem je pisalo Welcome back to Serbia, koji je bend i zadržao. U set listi koja je bila sačinjena od mešavine hitova Deep Purple iz vremena kada je David Coverdale radio sa njima i hitova Whitesnake, meni je nedostajala samo Stormbringer, koja se sinoć morala naći medju hitovima. Uvek mi nedostaje po neka pesma! Bez obzira na loš prostor, hard and heavy publika u Srbiji je pokazala da je sasvim sigurno najvernija, jer je ispunila halu skoro do poslednjeg mesta.  Sve u svemu ovo je bila divna prilika da se čuju hitovi Deep Purple-a koje originalni bend više ne izvodi, a Whitesnake samo delimično izvodi. Za one koji vole ova dva benda, konačno je kompletiran ceo opus DP!!!

U svakom slučaju, nadam se da će nam Whitesnake ponovo doći.

Ivana Ranković













Setlista:
 
  1. Uvod My Generation (The Who song)
  2. Burn (Deep Purple cover)
  3. Bad Boys
  4. Love Ain't No Stranger
  5. The Gypsy (Deep Purple cover)
  6. Give Me All Your Love
  7. You Keep on Moving (Deep Purple cover)
  8. Ain't No Love in the Heart of the City (Bobby “Blue” Bland cover)
  9. Guitar Solo (Rob Beach /Joel Hoekstra)
  10. Mistreated (Deep Purple cover)
  11. You Fool No One (Deep Purple cover) (uključuje harmonika solo)
  12. Drum Solo (Tommy Aldridge)
  13. Soldier of Fortune (Deep Purple cover)
  14. Is This Love
  15. Fool for Your Loving
  16. Here I Go Again
bis
  1. Still of the Night


{ 2 коментара... read them below or Comment }

  1. ja sam od pocetka strahovala za pionir, trebalo je to da bude u areni i da prsti zvucina do maksimuma, ali dobro pomirila sam se sa cinjenicom da je ta hala u znak secanja (bar tako se reklamiralo, ko zna sta je bilo zaista po sredi), ako se avalon bojao da whitesnake ne moze da napuni arenu mislim da se se presli debelo. setlista je bila ok ali sam ocekivala jos barem tri stavri purpla naravno nezaobilazni stormbringer, koga su izbacili iz seta posle japana, da li im je dojadio da li je prezahtevan za davida ne znam. nije bilo ni lady double dealer koja takodje kida i idealna je za uzivo sviranje. na moje veliko cudjenje setlista je bila bolja na pocetku u americi gde su izvodili po 9 pesama sa novog albuma, sto je cudo buduci da amerika bas nesto taj period i ne poznaje. da li je u pitanju zamor buduci da se blize kraju turneje ili prosto takva odluka, meni je eto nedostajalo vise prple zvuka. komotno su mogli da izbace ili is this ove ili here i go again jer iz izvode stalno i vec su malo dosadile ljudima. ali eto uvek se nadje neko ko ih nije nikad cuo. sve u svemu vrlo solidna svirka i fina komunikacija sa publikom ali meni je kalemegdan bio mnogo bolji da ne pominjem tas. mozda je to zato sto sam ih slusala vec dosta puta uzivo pa mogu da poredim i zvuk i interakciju. naravno ne treba zaboraviti da se nad svim izvodjacima nadvio oblak brige oko pojacanog obezbedjenja i mogucih otkazivanja nastupa sto se srecom kod nas nije desilo. nadam se da cemo moci jos jednom da ih ugostimo u nekom lepom unplugged fazonu gde david i dalje kida!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Apsolutno se slažem sa ovim što ste napisali. Jeste falilo još DP pesama na listi posebno ako je to tema i albuma i turneje. Takodje se slažem da je organizator pogrešio što se nije odlučio za arenu, jer bi je napunili bez problema, a njihova svirka bi imala pravi zvuk. Na žalost na Kališ nisam išla jer sam u to vreme bila van zemlje, a Taš mi je već toliko davno bio da moram dobro da se zamislim da se prisetim svega, ali sećanja mi govore da su tamo mnogo bolje zvučali nego u Pioniru. Iskreno se nadam da ćemo ih videti još koji put, nadu mi daje to što vidim da se oni rado vraćaju kod nas:)

      Избриши

- Copyright © MUZIKA OKUPLJA - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -