- Back to Home »
- JOHN CARPENTER 2016, BEČ
Posted by : MUZIKA OKUPLJA
19 новембар 2016
JOHN CARPENTER 2016,
03.11.2016., BEČ, STADTHALLE
Kada sam krajem
maja kupila karte za ovaj koncert bilo mi je neverovatno da ih držim u rukama,
a sama pomisao da ću videti čuvenog Johna Carpentera još neverovatnija. S obzirom
da je situacija u Beogradu (u smislu stranih gostovanja zvučnih i aktuelnih
muzičkih imena) najlošija u poslednjih petnaestak godina, već u maju je postalo
jasno da će to biti jedini koncert ove godine na koji ću otići. Još malo nade
se polaže u organizatore Exita, da će oni i dalje uspevati da dovode aktuelne
zvezde, inače sem toga vratismo se na status crne rupe Evrope koju svi muzičari zaobilaze. Očigledno je sasvim
jasno da ćemo ubuduće opet morati da pakujemo kofere i obilazimo susedne zemlje
i gradove ako želimo nekog da čujemo i vidimo. Dok u Beču i Budimpešti ne bih
mogla iz bogate koncetne ponude da izaberem na koje koncerte bih sve išla, ovde
smo ostali zaglavljeni sa Acom Lukasom u Areni i sl, pa izgleda kao da nam je
to najveći domet naših interesovanja u muzici. Za nas kojima to uopšte nije
sfera interesovanja preostaje jedino da skupljamo novac za odlazak van Srbije
kako bismo čuli i videli svetske zvezde. Ova tema je toliko čemerna da ne bih
njome kvarila fantastični doživljaj onoga čemu sam prisustvovala.
Ispunjena sam neizrecivom
srećom što sam imala priliku da genija horor/SF filmova i sjajnog muzičkog
stvaraoca vidim uživo. Dok sam preslušavala njegove nove albume bila sam
fascinirana činjenicom kako njegova muzika sjajno zvuči čak i kada nije pratnja
nekom njegovom filmu. Posebno me oduševljava to što Carpenter kao priznati
reditelj u poznijim godinama stvara i muzičku karijeru, što je nauk i podstrek svima
kako karijera može krenuti i nekim drugim tokom i to vrlo uspešno. Nije nikakva
tajna da je uvek sam pisao muziku za svoje filmove, i da doživljaj gledanja istih nije samo u genijalnim
kadrovima i napetim pričama, već i u tome da njegova muzika savršeno prati
radnju filma i naglašava emocije tačno kada treba, a najbolje od svega je što počinje
da živi svoj život i van filma. Većinu njegovih filmova sam toliko puta
odgledala da znam čitave dijaloge napamet, svaki detalj svake scene i svaki ton
koji je prati. Uz to imam i svoju listu najomiljenijih njegovih filmova bez
obzira šta mislila kritika o njima. I ove godine, potpuno neočekivano, priliku
da genijalnog stvaraoca svega toga vidim uživo!
John Carpenter
nakon dva albuma Lost themes 1 i 2, po prvi put započinje svoju muzičku
turneju, a pod nazivom Retrospective,
što zaista i jeste. Na ovoj turneji smo svedoci i njegovog filmskog i muzičkog
stvaralaštva. Uz sažeti prikaz filmova i najčuvenijih glavnih muzičkih tema,
imamo prilike da čujemo i izdvojene teme sa oba nova albuma.
Uz prigušeno
plavičasto svetlo koje osvetljava samo pozadinsko bioskopsko platno John
Carpenter se pojavljuje na bini sa bendom kao poslednji u nizu, dočekan
gromoglasnim aplauzom. Bez obraćanja i bilo kakve najave otpočinju prvi tonovi
teme iz filma Bekstvo iz Njujorka. Usklađeno
sa ritmom pesme u tačno određenom trenutku na platnu se pojavljuje grafički
prikaz obrisa grada kakvim ga znamo iz filma, uz aplauz i oduševljenje publike.
Muziku prate ponovo montirane ključne scene iz filma, upakovano tako da sve
stane u par minuta koliko i traje glavna tema. Na isti način su odrađene teme i
iz ostalih filmova. Teme sa albuma ne prate slike na platnu, John Carpenter je prepustio
svakome od nas na volju i našoj mašti da razvija svoje slike.
Odmah nakon Njujorka selimo se u Los Anđeles, u Napadna policijsku stanicu 13. Tek po završetku ove teme John Carpenter pozdravlja publiku predstavljajući se i najavljuje jednu od tema sa albuma. Dobro je da nam je dao mali predah da možemo duboko da udahnemo nakon ovako snažnog i upečatljivog početka koncerta.
Odmah nakon Njujorka selimo se u Los Anđeles, u Napadna policijsku stanicu 13. Tek po završetku ove teme John Carpenter pozdravlja publiku predstavljajući se i najavljuje jednu od tema sa albuma. Dobro je da nam je dao mali predah da možemo duboko da udahnemo nakon ovako snažnog i upečatljivog početka koncerta.
Nakon još jedne
teme sa albuma sledi najava za ghost
stories, spooky tales uz prve taktove muzike iz Magle, dok binu ispunjava gust dim u istom trenutku kada se to
dešava i na platnu, uz burnu reakciju publike. Još se živo sećam kako je ceo
red gledalaca bioskopa Balkan
poskočio kada se zaklopio džepni sat na početku filma.
Bez prethodne
najave za narednu temu počinje ritam iz filma Oni žive, pauza, bend stavlja naočare za sunce (zaštitni znak tog
filma), ponovo rif i ritam, u istim intervalima pauze i rifa ređaju se poruke
iz filma na platnu Obey, Money is your god, Submit, Consume, a na
svaku publika reaguje aplauzom. Ovaj film je i danas aktuelan svojom pričom i
porukama koje nosi, sniman takoreći iz ruke već odavno ima status kultnog
filma. Zamišljen kao SF, ali i danas kada se pogleda zapitam se da li je to baš
totalni SF?
Najava za muziku
iz filma Stvor prate gromoglasni
aplauz i ovacije publike, veće nego za prethodne, verujem zbog pominjanja
Morrricone-a kao kompozitora za ovaj film i uvoda u glavnu temu. Na sve scene
iz filma koje se pojavljuju na platnu publika glasno reaguje, da li zbog samog
filma, gadnih scena ili iz nekog drugog razloga koji mi nije baš jasan, jer je
u svoje vreme film doživeo fijasko na blagajnama, da bi s godinama dobio status
kultnog. Iako jako volim ovaj film, nisam očekivala ovakve reakcije publike,
lepo je to čuti. Posle Stvora
Carpenter je rešio da nas malo relaksira, predstavi bend i svog sina i
najavi teme sa novih albuma.
Uz Carpenterovu
najavu muzike iz filma Noć veštica neko
je u publici imao masku Michael-a Myers-a , što je izazvalo oduševljenje svih
nas koji smo to mogli da vidimo, a i benda na bini, uz Carpenterovo odobravanje
podignutim palcem uvis. Za kraj zvaničnog dela koncerta ostavljena odlična
naslovna numera iz sjajnog filma U ustima ludila. Nakon toga sledio je gromoglasni i dugotrajni aplauz publike koja
je na nogama.
Prilikom izlaska
na bis svi su ponovo ustali da pozdrave sjajnog Carpentera koji je
otpozdravljao rukom i sve ovo je prilično potrajalo s obzirom na to da još uvek
nije kraj koncerta. Bez najave počinje tema iz filma Princ tame, uz prve uvodne taktove na platnu u gro planu zombirani
Alice Cooper i Donald Pleasence u ulozi sveštenika. Još jedan od sjajnih horora genijalnog Carpentera. Zatim slede još dve
numere sa albuma Lost themes, Virtual survivor i Purgatory. Za poslednju numeru dobijamo i upozorenje od Carpentera:
„ Molim vas vozite pažljivo odlazeći kućama! Kristina je tamo!“, što je ujedno
i najava za muzičku temu iz istoimenog filma kojom se završava ovo sjajno veče.
Opet je cela sala na nogama uz gromoglasni aplauz dok se Carpenter i bend više
puta poklanjaju oduševljenoj publici.
Turneja kojom
nas je počastio John Carpenter je redak poklon koji ste mogli dobiti, sat i po tokom
kojih ste se ponovo uverili u sjajno stvaralačko umeće ovog čoveka. Putovanje
kroz jedinstven muzički i filmski doživljaj koji predstavlja istorijski
trenutak u umetnosti kojem smo pristvovali.
Set lista:
·
Escape From New York: Main Title
·
Assault on Precinct 13: Main Title
·
Vortex
·
Mystery
·
The Fog - End Title
·
They Live - End Title
·
The Thing - End Title (Ennio
Morricone cover)
·
Distant Dream
·
Big Trouble in Little China: Main
Title
·
Wraith
·
Night
·
Halloween - Main Title
·
In the Mouth of Madness Main Title
Bis:
·
Prince of Darkness - End Title
·
Virtual Survivor
·
Purgatory
·
Christine: Main Title