- Back to Home »
- JOHN CARPENTER album Lost themes 2 (2016)
Posted by : MUZIKA OKUPLJA
15 јун 2016
JOHN CARPENTER album Lost themes 2 (2016)
Sredinom aprila
ove godine pojavilo se novo delo iz kuće Carpenter
and son. Album Lost themes dobio
je svoj nastavak. I ovaj album je svojevrsni omaž osamdesetim godinama prošlog veka,
a oba izdanja samom Carpenter-u donose i neku drugu karijeru, vraćajući ga
definitivno iz zaborava. Pisanje muzike za potrebe sopstvenih filmova sada
rezultira i muzičkom karijerom. Koji god da je razlog ovako brzog pojavljivanja
nastavka albuma zahvalna sam što imamo prilike da se uverimo u još jedan raskošni
talenat John-a Carpenter-a. Dokaz da je publika gladna ovakve vrste muzike a i
njega kao autora, vidim u tome što su se datumi za turneju stalno proširivali a
spisak gradova u kojima će gostovati stalno je rastao. Od skromne najave za nastup
samo na Islandu krajem prošle godine, došlo se do prave turneje koja se
proširila sa američkog kontintenta i na Evropu, što smatram izuzetnom prilikom da Carpenter-a vidimo i
čujemo uživo. Na žalost nema najave da će gostovati kod nas, ali biće nastupa u
nekoj od okolnih zemalja, pa ko ima mogućnosti, ne treba ovo da propusti.
Kao i prethodni
album, i ovaj je nastao u saradnji sa
sinom Cody-jem i kumčetom, koji ga prate i na koncertnim nastupima. Opšti utisak,
koji me ne napušta, slušajući oba albuma je da sam sve vreme u iščekivanju neke
SF akcije ili napetosti koju prate njegove čuvene scena iz dobrih horora, nekako
već i naviknuta da će me Carpenter iznenaditi kad to najmanje očekujem, dok se
sve ove scene odvijaju samo u mojoj mašti.
slika albuma preuzeta sa Twittera
Numera Distant dream koja otvara album Lost themes 2 poseduje hipnotički bas u
kombinaciji sa klavijaturskim rifom koji zvuči kao miks basa iz filmova Kristina i Oni žive. Sjajan ritam bubnjeva obeležava sredinu White pulse, koja se sastoji iz tri
promene tempa i možda samo svojom početnom deonicom na klavijaturama malo podseća
na Noć veštica. Dark blues započinje zloslutnom deonicom na sintu koja kasnije
prerasta u pravi bluz-rok. Melodiju Virtual
survivor otvara isti zvuk klavijatura koji je karakterističan u poznatoj
temi iz filma Bekstvo iz Njujorka pa
samim tim budi i neku vrstu zamišljene post-apokaliptične scene koja tek treba
da se odigra. Nežniji ritam i setnija melodija mogu se čuti u Last sunrise i Utopian facade, koje ne odišu takvom napetošću na koju smo navikli
kada je Carpenter u pitanju.
Zvuk celog
albuma karakteriše pomalo retro zvuk sinta (koji prosto vuče na 80-te) u
kombinaciji sa gitarama, u posebnoj mešavini bluza i roka. Potvrdu ovog mog
utiska nalazim i u prvim snimcima sa koncerata koji su se pojavili na netu, na
kojima se mogu primetiti manje izmene aranžmana u izvođenjima numera iz poznatih
filmova, gde je stavljen akcenat na solo i bas gitare, tako da sve zvuči dobro
uklopljeno i klasično rokerski.
Hvala probuđenom
geniju koji nam je omogućio da uživamo i u njegovoj muzici van filmova.
Ivana Ranković
Carpenter-veliki filmski mag i jednako talentovan kompozitor. Jedan jedini!!!
ОдговориИзбришиZaista je jedinstven u svakom smislu!
Избриши